FAQ corona

Veel gestelde vragen over het coronavirus omtrent onze bezorging

Ik wil graag mijn bestelling ontvangen, maar alleen als de bezorger het voor de deur zet, kan dat?

Ja, dat kan zeker. U kunt deze aanvraag melden via ons Callcenter. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht (op veilige afstand) tot u het pakket hebt binnengehaald en stapt daarna weer in zijn bus.

Contactgegevens Callcenter: T 0031–793634162 E [email protected]

 

Ik wil mijn bestelling graag ontvangen, maar ik heb ziekteverschijnselen als: koorts, hoesten en/of kortademigheid, kan dat dan wel?

Ja, dat kan zeker. U dient dan wel zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons Callcenter, zij gaan de bezorger de instructie geven de bestelling voor de deur te zetten. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht (op veilige afstand) tot u het pakket hebt binnengehaald en stapt daarna weer in zijn bus.

Contactgegevens Callcenter: T 0031–793634162 E [email protected]

 

Ik wil mijn bestelling graag ontvangen, maar ik heb het corona virus, kan dat dan wel?

Ja, dat kan zeker. U dient dan wel zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons Callcenter, zij gaan de bezorger de instructie geven de bestelling voor de deur te zetten. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht (op veilige afstand) tot u het pakket hebt binnengehaald en stapt daarna weer in zijn bus.

Contactgegevens Callcenter: T 0031–793634162 E [email protected]

 

Gezien de omstandigheden met het corona virus wil ik mijn bestelling annuleren, kan dat?

Hiervoor dient u contact op te nemen met de leverancier waarbij u de bestelling geplaatst hebt.

 

Hoe gaat de bezorger met mijn bestelling om?

De bezorgers hebben een aantal instructies gekregen; zo wassen zij regelmatig hun handen, en mogen niet aan het werk als zij zich niet lekker voelen. Daarnaast mag u geen handtekening meer op de tablet plaatsen, dit neemt de bezorger (tijdelijk) voor zijn rekening. Verder volgen wij de RIVM richtlijnen.

 

Hoe overhandigt de bezorger mijn bestelling?

De bezorger belt bij u aan en houdt een gepaste afstand (indien mogelijk minimaal 2 meter). De bezorger zet de bestelling op de grond en wanneer u open doet vraagt hij naar uw naam welke hij/zij invult op de tablet. De bezorger tekent zelf voor ontvangst, zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht (op veilige afstand) tot u het pakket hebt binnengehaald en stapt daarna weer in zijn bus.

 

Draagt de bezorger een mondkapje?

Nee, wij volgen daarin de richtlijnen van het RIVM.

 

In Nederland adviseren we alleen mondkapjes voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond en je moet ze regelmatig wisselen. De simpele (papieren) mondkapjes die veel mensen gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid (RIVM).

 

Draagt de bezorger handschoenen?

Nee, wij volgen daarin de richtlijnen van het RIVM, het virus kan niet goed overleven op karton. Handschoenen dragen is daardoor overbodig.

 

Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.

 

Kan er via de verpakking van mijn bestelling overdracht plaats vinden van het coronavirus?

De kans is nihil, hierin nemen wij het advies van het RIVM aan.

 

Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.

 

Moet ik mijn handtekening nog zetten op de tablet?

Nee, dat mag (tijdelijk) ook niet meer. De bezorger neemt dit voor zijn rekening. De bezorger vraagt wel naar uw naam, welke hij/zij invult op de tablet.

 

Moet ik mijn handtekening nog zetten op de pakbon?

Nee, dat mag (tijdelijk) ook niet meer. De bezorger neemt dit voor zijn rekening. Hij overhandigt een kopie van de vrachtbrief.

 

Meer vragen over het coronavirus? Op de site van het RIVM vindt u meer informatie, klik hier.